Czemu warto współpracować z agencją SEO?
Więcej na temat SEO na seo4.net.
Przedsiębiorstwa lub administratorzy sklepów internetowych, którzy chcą dotrzeć do wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na przynajmniej 3 sposoby. Pierwszy, którego nie rekomenduje się, to próbowanie działań osobiście. Nie posiadając wiedzy w obszarze SEO i nie obserwując na bieżąco wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować rzetelnie i – co najistotniejsze – skutecznie. Drugi sposób to zatrudnienie na etat obeznanego SEOwca, jednak nie każda firma się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki przeznaczone na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że oprócz speców od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo osoby od grafiki, kampanii Google Ads, copywritingu czy kodowania służące rzeczowym wsparciem w tych obszarach.
Zalety dobrej firmy SEO
Polskich agencji SEO jest wiele. Na co zwrócić uwagę w trakcie szukania firmy, która zwiększy naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Zalecamy wybrać firmę, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, ale także tych kreatywnych i marketingowych, z każdym rokiem wzrasta, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Wybierając firmę, która funkcjonuje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć pewność, że dysponuje ona dużym doświadczeniem i może bez trudu zaprezentować szerokie portfolio swoich uprzednich prac. Na stronach agencji SEO na ogół dodawany jest dział z prezentacją tzw. „kejsów”. Przed zatwierdzeniem umowy należy przeczytać opisy takich przypadków, żeby sprawdzić, jakich efektów można oczekiwać po danej agencji, a także to z jakimi branżami miała do czynienia i jakie problemy udało jej się rozwiązać. Solidna agencja SEO to taka, której działania są transparentne: pisze o planach prac na nadchodzące tygodnie, ale również przesyła raporty z przeprowadzonych działań i ich następstwa.
Kolejna istotna kwestia to spersonalizowana oferta i dobranie zakresu działań do profilu działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na propozycję współpracy odpowiada w kilka minut, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, należy traktować to jak znak alarmowy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel sumiennej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, aby dopytać o dokładniejsze informacje o firmie, nieodzowne do utworzenia dla niej całościowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można odszukać tak po prostu online, jak np. informacja o prowadzonych do chwili obecnej działaniach SEO oraz o najistotniejszych dla klienta produktach albo usługach, które stara się wypromować.
Rozliczenie za usługi firmy SEO – których ofert unikać
Z nieufnością powinno się podejść do firm SEO, które oferują współpracę z opłatą za wypracowany efekt. W takim systemie klient rozlicza się z agencją SEO dopiero wtedy, kiedy frazy kluczowe uzyskają ustalone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top10 albo do Top5). To w dalszym ciągu często proponowany sposób rozliczeń, jednakże wiąże się z wysokim niebezpieczeństwem – można wszak uzyskać natychmiastowe rezultaty przy pomocy naruszania zasad ustalonych przez Google. Nieustannie aktualizowany algorytm także nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych zleceniodawcy, stąd rzetelna firma SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych wyników. Co do ceny za działania firmy SEO, to sporadycznie jest ona stała – z reguły w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu nieodzowne są wyższe nakłady finansowe, aby przeprowadzić skrupulatny audyt SEO, a w następnej kolejności wdrożyć wszelkie wynikłe z niego sugestie. W późniejszych miesiącach współpracy, jak strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace są dużo mniejsze.
Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]