Audyt SEO wykryje szereg dysfunkcji witryny
Chcesz poznać więcej szczegółów o audytach stron internetowych? Skieruj się na seo4.net/audyt-stron-internetowych/.
Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt to sprawdzenie przedsiębiorstwa, spółki lub firmy pod kątem różnych obszarów, między innymi organizacyjnych i finansowych, a także oszacowanie możliwości przyszłego rozwoju. Czym, mając na uwadze zacytowaną definicję, jest więc audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony internetowej, oceniająca przeróżne jej elementy, jak meta opisy i tytuły, szybkość wczytywania się witryny, kod strony, strukturę nagłówków i wiele mniej i bardziej ważnych aspektów. Prócz samego zestawienia uchybień i błędów, w dobrym audycie SEO powinny być zamieszczone również wskazówki odnośnie rozwiązania odnalezionych problemów.
Audyt SEO bada witrynę internetową pod kątem zawartości strony, zgodności ze normami W3C, dostępności, a także bezbłędności kodu. Co więcej sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, by wskazała ona wszystkie nieprawidłowości na stronie i – co najważniejsze – zaproponowała rozwiązania, które pozwolą je naprawić.
Audyt SEO – dużo problemów zdoła dostrzec jedynie specjalista w danej dziedzinie
Online znajduje się masa narzędzi i stron, przy użyciu których można w mgnieniu oka i bez opłat przeprowadzić audyt SEO strony www. Atuty tej opcji? Szybkość i cena. Minusy? Co niemiara. Bezpłatne narzędzia bądź też wersje testowe z niewielką paletą opcji, nie są doskonałe. Jeżeli już odnotują jakieś błędy na stronie, to zwykle nie wszystkie. Wiele błędów (m.in. w kodzie) dostrzec można jedynie w trakcie analizy dokonanej przez specjalistę w danym obszarze, a nie oprogramowanie.
Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję trzeba zaczekać przeważnie od tygodnia do blisko 30 dni. Termin na dostarczenie analizy powinien zostać określony w umowie zawartej z firmą, która podjęła się jego sporządzenia. Audyt w wersji płatnej umożliwia wykrycie wszelkich newralgicznych problemów występujących w witrynie. Jeśli strona była utworzona na darmowym szablonie albo na platformie pokroju Magento czy Shoper, to elementów do poprawy może być mnóstwo. Jeśli witryna powoli się ładuje, a na ważne dla klienta frazy wyświetla się daleko za pierwszą setką wyników wyszukiwania, to również są to oznaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie dobrym pomysłem.
SEO audyt – co ujawni, jeżeli będzie przeprowadzony starannie
Należycie zrealizowany audyt SEO może ujawnić liczne błędy witryny, m.in:
- wolne wczytywanie się witryny w wersji desktopowej i mobilnej,
- błędy w wersji mobilnej strony, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś obrazów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- poprawność w strukturze nagłówków,
- problemy z dostępnością strony dla botów wyszukiwarek,
- powody słabej widoczności witryny na frazy kluczowe,
- brak bądź niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
- brak metadanych,
- słaba jakość treści na stronie,
- jakość kodu strony,
- rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
- brak bądź źle wykonane połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics)
.
Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]