Garść informacji o pozycjonowaniu
Zamów pozycjonowanie stron internetowych
Znamy 3 kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną funkcję przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Polski w piłce nożnej, Tłusty Czwartek czy Dzień Kobiet. Ten typ pozycjonowania będzie wyjątkowo skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i użyta odpowiednio wcześniej. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki i gastronomii. Najczęściej należy zacząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed wybranym wydarzeniem, aby Google zdążyło zaindeksować nową ewentualnie zmienioną treść witryny.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Dalszy rodzaj pozycjonowania to odpowiednie i wypróbowane wyjście dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Za sprawą należytego doboru fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords ulegną istotnej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też znacznie niższą konkurencję. Ważne jest także to, iż coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania specyficznych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– obuwie sportowe Nike Star Runner czarne sklep online,
– golarka Eldom G42 czarna,
– smartfon Huawei P20 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne przede wszystkim dla sklepów internetowych. Za sprawą tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę artykułów mogą skuteczniej piąć się na wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu kluczowe jest połączenie słowa kluczowego z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się na ogół:
– państwo (np. “kompozytor Polska”)
– miasto (“siłownia Kraków”)
– dzielnicę (“sklep komputerowy Retkinia”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w stosunku do firm lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do klientów zamieszkujących na konkretnym obszarze. Ta metoda pozycjonowania jest wykorzystywana też wtedy, gdy firma ma niewiele finansów na promocję i nie może rywalizować na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na skrzypcach“, to “nauka gry na skrzypcach Kraków”.
Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]