Google radzi, czym się kierować przy zatrudnianiu firmy SEO?
Gdy masz swój biznes i zakładasz dla niego stronę www, z pewnością z czasem myślisz nad tym, jakie działania podjąć, aby wyświetlała się ona na topie rezultatów wyszukiwania. To oczywiste wszak, iż współcześnie obecność w internecie jest jednym z podłoży sukcesu, ponieważ to właśnie stąd szereg klientów po raz pierwszy dowie się o twojej ofercie. Jak zatem znaleźć rzetelną agencję SEO? Rekomendujemy wsłuchać się w podpowiedzi profesjonalistów, a najlepiej samego Google.
Google doradza, jak rozpoznać rzetelną agencję SEO
Nie można negować, iż cała branża SEO, czyli działań, których celem jest optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki, zaistniała i bezustannie rozwija się praktycznie tylko za dzięki Google. Pomimo istnienia innych alternatyw, jak przykładowo Bing, Yahoo lub Yandex, w dalszym ciągu najistotniejsze są pozycje wypracowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy więc, kto potrzebuje zyskać widoczność w sieci, musi zapracować na swoją pozycję w top 10 w Google. W przypadku branż, gdzie występuje mocna konkurencja, zwykle jest to skomplikowane bez konsultacji ze specami z firmy SEO. Google postanowiło pomóc tym, dla których idea SEO jest czymś zupełnie nowym, i przygotowało krótki kurs, jak zatrudnić rzetelną firmę SEO.
Cechy dobrej agencji SEO zdaniem Google
Maile Ohye, pracownik, Google z przeszło dziesięcioletnim stażem, punkt po punkcie tłumaczy, jak rozpoznać dobrą firmę SEO, wymieniając wśród najważniejszych cech między innymi:
- dbałość o całościową widoczność strony www, a nie tylko pozyskiwanie pozycji w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe,
- zapewnienie stronie wsparcia technicznego oraz praca nad ulepszeniem jej użyteczności,
- nieustanna kontrola kondycji strony oraz okresową analizę jej statystyk,
- zdolność estymacji czasu i budżetu koniecznego do wykonania planowanych działań,
- rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od poznania, jak klient prowadzi swój biznes, jakie są cele jego przedsiębiorstwa oraz kto stanowi jego największą konkurencję.
Pracownica Google wskazuje także, że solidna agencja SEO nigdy nie obieca spektakularnych wyników z dnia na dzień, ponieważ optymalizacja strony www jest procedurą długotrwałym, nieraz dającą większe efekty najczęściej po paru miesiącach działań.