Informatyka Strony internetowe w sieci 

Ściąganie filtra Google – poradnik

Zauważyłeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio wyrażeń? Wszystkie czynności, mające na celu poprawę sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Wszystkie te objawy wskazują na obciążenie strony filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

Przede wszystkim należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze złych źródeł. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się takiego filtra może trwać od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Jak usunąć filtr ze strony?

Jedynym skutecznym sposobem ściągania filtrów Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej toksyczne – działania te ułatwią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Do wykonania wszystkich powyższych kroków potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie powróci na dawną pozycję.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno być sprawą priorytetową. W czasie trwania blokady strona jest w stanie utracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. To z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.

Powiązane treści